Integracja sensoryczna
Zaburzenia integracji sensorycznej mają miejsce, gdy mózg nie jest zdolny do prawidłowego przetwarzania bodźców zmysłowych. Dziecko wówczas ma trudności z wykonaniem i zaplanowaniem własnych działań, może być nadmiernie ruchliwe, ma kłopoty z koncentracją uwagi. Pojawiają się również zaburzenia w rozwoju koordynacji ruchu, umiejętności pisania czy czytania.
Nadwrażliwość na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe bądź słuchowe - dziecko zbyt intensywnie rejestruje docierające do niego bodźce zmysłowe. Czuje się przytłoczone przez otaczające je kolory, dźwięki, zapachy bądź dotknięcia.
Zbyt mała wrażliwość na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe bądź słuchowe - dziecko odbiera bodźce zmysłowe z mniejszą intensywnością niż powinno. Szuka wówczas dodatkowych wrażeń, np. podczas zabaw najchętniej skacze, uderza innych, przewraca się, potrząsa różnymi częściami ciała, słucha głośno muzyki, hałasuje.
Zbyt wysoki lub niski poziom aktywności ruchowej - dziecko jest pobudzone, nadruchliwe lub powolne i letargiczne.
Problemy z koordynacją ruchową - dziecko może być niezgrabne podczas zabaw ruchowych, może mieć kłopoty z czynnościami manualnymi np. z używaniem nożyczek i innych przyborów, zapinaniem i odpinaniem guzików, itd.
Opóźnienia w rozwoju mowy.
Trudności z koncentracją uwagi i organizacją.
Wybuchowość i impulsywność.